Publicaties

Publicaties

Publicaties

Tameling, K. (06-09-2016). Influencer & Merkenbouwer: de hoofdredacteur 2.0? Journalismlab.

Tameling, K. (19-08-2016). Het maatwerk van de nieuwstoren. Journalistiek in 2026. Villamedia Magazine.

Tameling, K. (29-06-2016). VN bekent kleur, maar toon weinig lef. Journalismlab

Tameling, K (29-04-2016). Journalisten, ga (meer) buiten spelen. Journalismlab.

Tameling, K (09-12-2015). Dode bomen strategie snijdt geen hout. Journalismlab.

Tameling, K. (08-10-2015). NRC speelt op safe: van stroken naar blokken. Journalismlab.

Tameling, K. En wat doen we online? Crossmediale Dilemma’s op de Nederlandse nieuwsredactie. Amsterdam, Boom-Lemma (2015).

Tameling, K. (16-07 2014). Journalisten moeten elkaar serieus nemen. Villamedia Magazine.

Tameling, K. (31-10-2013). Klikverslaafde webredacteuren of waakhonden van het nieuws? De Nieuwe Reporter.

Tameling, K. (04-06-2013). Lang leve de redacteur. De Nieuwe Reporter.

Tameling, K., & Broersma, M.J. (2013). De-converging the Newsroom. Strategies for Newsroom Change and their Influence on Journalistic Practice. The International Communication Gazette, 75(1), 19-34.

Tameling, K. (2012). Crossmediale utopieën. Villamedia Magazine, 4(2), 28-29.

Tameling, K. (21-06-2012). De UK als sterk merk: I like! Universiteitskrant Groningen.

Tameling, K. (29-09-2012). Zwicht de NOS voor behoefte aan leuk nieuws? De Nieuwe Reporter.

Tameling, K., & Broersma, M.J. (2012). Crossmediale dilemma’s. De zoektocht naar convergentie bij Nederlandse nieuwsmedia. Tijdschrift voor communicatiewetenschap, 40(3), 231-250.

Tameling, K. (01-10-2011). Daar zouden we het niet over hebben! De strijd tussen journalisten en bronnen. De Nieuwe Reporter.

Tameling, K. (2011). Carel Kuyl, hoofdredacteur Nieuwsuur ‘In Hilversum is altijd gedoe en discussie’. In Huub Wijfjes & Bas de Jong (Eds.), De hoofdredacteur. Over ondernemend leiderschap in de journalistiek (pp. 215-224). Diemen: AMB (ISBN 978-90-79700-38-7).

Tameling, K. (2011). Hans Laroes, tot juli 2011 hoofdredacteur NOS Nieuws ‘Mijn lobbywerk is onvermijdelijkheid creëren’. In Huub Wijfjes & Bas de Jong (Eds.), De hoofdredacteur. Over ondernemend leiderschap in de journalistiek (pp. 195-203). Diemen: AMB (ISBN 978-90-79700-38-7).

Tameling, K. (2011). Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant ‘Journalisten zijn over het algemeen beroerde managers’. In Huub Wijfjes & Bas de Jong (Eds.), De hoofdredacteur. Over ondernemend leiderschap in de journalistiek (pp. 33-43). Diemen: AMB (ISBN 978-90-79700-38-7).

Tameling, K., & Westerhof, J. (2011). Ulko Jonker, tot januari 2011 hoofdredacteur Het Financieele Dagblad ‘Ik heb ons niet altijd voldoende voorbereid op de digitale slag’. In Huub Wijfjes & Bas de Jong (Eds.), De hoofdredacteur. Over ondernemend leiderschap in de journalistiek (pp. 85-93). Diemen: AMB (ISBN 978-90-79700-38-7).